Poddziałanie 3.3.3 Go to Brand.PL służy wsparciu promocji i internacjonalizacji polskich marek eksportowych. Jest to działanie perspektywy finansowania 2014-2020 najbardziej zbliżone do działania 6.1 Paszport do Eksportu oraz poddziałania 6.5.2 z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Projekt skierowany jest do sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.
Koszty kwalifikowane
Możliwe koszty kwalifikowane w ramach projektu Go to Brand.PL to:
- koszty związane z wynajmem, budową i obsługą stoiska wystawowego na potrzeby targów;
- koszty usług doradczych związanych z internacjonalizacją;
- koszty szkolenia związane z umiędzynarodowieniem;
- koszty wynikające z podróży służbowych pracowników firmy uczestniczącej w targach;
- koszty transportu oraz ubezpieczenia, zarówno pracowników jak i eksponatów;
- koszty rezerwacji miejsc wystawowych;
- koszty reklamy w mediach targowych;
- koszty organizacji wystaw, pokazów i degustacji w celu promocji marki;
- koszty wynikające z udziału w kongresach i konferencjach;
- koszty informacyjne i promocyjne związane z działaniami w ramach promocji.
Branże działalności
Wsparcie programu Go to Brand ma na celu umiędzynarodowienie polskich firm z sektora MŚP. Ministerstwo Rozwoju wybrało 12 branż, w ramach których realizowane są branżowe programy promocji. Przedsiębiorcy, którzy mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach działania 3.3.3 Go to Brand powinni prowadzić działalność gospodarczą zgodną z poniższymi branżami:
- Sprzęt medyczny,
- Maszyny i urządzenia,
- IT/ICT,
- Biotechnologia i farmacja,
- Moda Polska,
- Kosmetyki,
- Budowa i wykańczanie budowli,
- Jachty i łodzie,
- Meble,
- Polskie specjalności żywnościowe,
- Sektor usług prozdrowotnych,
- Części samochodowe i lotnicze.
Kwalifikowalność firmy w ramach danej branży jest oparta na kodach PKD wpisanych do dokumentu rejestrowego przedsiębiorstwa.
Termin naboru
Planowany na 2017 r. nabór został przeprowadzony w I kwartale tegoż roku. Najbliższym oczekiwanym terminem kolejnego naboru jest I kwartał 2018 roku. Informacje na temat zmian będą na bieżąco aktualizowane.
Budżet poddziałania
Alokacja przeznaczona na konkurs poddziałania 3.3.3 Go to Brand.PL wynosi 200 000 000 złotych, z podziałem na województwo mazowieckie i pozostałe 15 województw. W roku 2017 budżet wyniósł odpowiednio 5 000 000 zł dla województwa mazowieckiego i 45 000 000 zł dla pozostałych województw. Maksymalna wartość kosztów kwalifikowanych w przypadku Targów Hannover Messe wyniosła 150 000 zł, a międzynarodowej Wystawy EXPO w Astanie wynosi 300 000 zł. W 2017 r. w zależności od formy dofinansowania oraz wielkości przedsiębiorstwa, możliwy maksymalny poziom dofinansowania wynosi odpowiednio 50% w przypadku pomocy publicznej lub pomocy publicznej i de minimis oraz od 60% do 85%, gdy wnioskodawca wybierze tylko pomoc de minimis. Podobnej tendencji można się spodziewać przy kolejnym naborze.